Thursday, February 18, 2016

Dear God,



Ya Allah ya tuhanku, aku mengerti bahawasanya Engkau maha mengatahui segalanya-Nya.  Aku bersyukur atas segala nikmat yang telah Kau beri padaku.  Aku redha dengan segala ujian yang Kau telah tetapkan untukku.  Kau kuatkanlah aku untuk harungi segalanya ujian yang telah Kau tetap.  Aku tahu aku tidak layak untuk meminta apa pun dari-Mu, tapi aku hamba-Mu yang lemah lagi hina, Kau tiupkanlah sedikit kekuatan kepadaku untuk menghadapi semua ini Ya Allah.  Aku lemah Ya Allah.  Sesungguhnya aku masih menyayangi dia Ya Allah.  Jika dia bukanlah jodoh yang terbaik untuk ku, aku redha ya Allah.  Kau hilangkanlah perasaan kasih ini Ya Allah, Kau hilangkanlah rasa mengharap ini Ya Allah, sesungguhnya dia tidak lagi memerlukan diri ini Ya Allah.  Aku redha atas segala yang Kau telah tetapkan bagiku Ya Allah.  Aku mengerti semua yang terjadi pasti ada hikmah yang terbaik untukku.  Aku mengerti Kau telah tetapkan jalan yang terbaik untukku.  Sesungguhnya perancangan-Mu lebih baik daripada perancangan ku.  Bimbinglah aku ke jalan itu Ya Allah.  Bantulah aku Ya Allah. Sesungguhnya pada Mu aku bermohon, sesungguhnya pada Mu aku mengadu, sesungguhnya Kau Maha mendengar lagi Maha mengasihani.  Aamiin

No comments:

Post a Comment